Not known Factual Statements About درمان بیماری پیسی

Wiki Article

خطار در دوز یا برنامه مصرف انسولین یا دیگر داروهای دیابت

از آنجایی که بدن یک نسخه‌ آنتی‌بادی‌ها را ذخیره می‌کند، در صورت مواجه دوباره با همان پاتوژن بدن با سرعت بیشتری می‌تواند با آن مبارزه کند.

ایمنی انفعالی برای مصونیت کودک نسبت به برخی از عفونت‌ها در سال‌های اولیه زندگی ایجاد می‌شود. گاهی برای تقویت مکانیسم دفاعی بدن آنتی‌بادی‌های سنتزی به صورت داروی تزریقی به بدن وارد می‌شوند. در این حالت نیز ایمنی به شکل انفعالی به وجود می‌آید.

مهم‌ترین مکانیسم غیر اختصاصی بدن پوست است که بزرگترین اندام بدن نیز محسوب می‌شود. پوست به صورت فیزیکی سدی است که از ورود پاتوژن‌ها به بدن جلوگیری می‌کند. بخش‌هایی از بدن که توسط پوست محافظت نمی‌شوند، مانند چشم‌ها و دهان به وسیله مایع مخاطی، اشک و بزاق مورد محافظت قرار می‌گیرند.

زمانی که واکسن تزریق شده به بدن به صورت آنتی‌بادی باشد، در بدن ایمنی غیر فعال ایجاد می‌کند که طول عمر آن بسیار کوتاه است در حالی که معمولا در واکسن‌ها از سلول‌های ضعیف شده یا آنتی‌ژن‌های پاتوژن‌ها استفاده می‌کنند که به ایمنی حاصل از آن، ایمنی فعال می‌گویند و گفتنی است که ایمنی فعال دوام بسیار بیشتری دارد.

در این مطلب می‌خواهیم بدانیم که آیا درمان قطعی قند خون وجود دارد یا خیر. شاید زیاد شنیده باشید که بگویند یک شخص دچار قند خون شده است. اما قند خون دقیقا چیست؟ ما دو نوع قند خون یا همان دیابت داریم. دیابت نوع ۱ یک بیماری خودایمنی است که زمانی ایجاد می‌شود که بدن، سلول‌های تولید کننده انسولین را از بین می‌برد.

تخم شنبلیله حاوی یک نوع آمینو اسید به نام هیدروکسی‌ ایزولوسین ۴ است.

صفحه اصلی جستجو پزشک مجله پزشکی درباره ما ورود / ثبت‌نام خانه

قند خون پایین یا هیپوگلیسمی یک رویداد مکرر است که می تواند به کیفیت زندگی افراد مبتلا به دیابت و خانواده های آنها آسیب وارد کند.

به عنوان مثال، اگر سیستم ایمنی بدن با یک باکتری، ویروس یا انگل با یک عامل بیماری‌زا روبرو شود، به اصطلاح پاسخ ایمنی ایجاد می‌کند.

فیلم آموزش زیست شناسی ۲ – زیست پایه یازدهم در فرادرس کلیک کنید

شامل مواد غذایی مفید از جمله انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، کلسیم، آهن، منیزیوم، آمینو اسیدها و سلنیوم است.

مقدار قند خون در همه شرایط یکسان نیست و این مقدار قبل و بعد از غذا با یکدیگر متفاوت است.

در سیستم ایمنی بدن علائم و درمان بیماری خود ایمنی انسان سه نوع مکانیسم ایمنی وجود دارد: ایمنی ذاتی، ایمنی اکتسابی و ایمنی انفعالی

Report this wiki page